Krajowy System e-Faktur (KSeF) - nowy obowiązek od 1 lutego 2026 r.

Krajowy System e-Faktur (KSeF) - nowy obowiązek od 1 lutego 2026 r.

Od 1 lutego 2026 roku zacznie obowiązywać w całym kraju Krajowy System e-Faktur (KSeF) - platforma Ministerstwa Finansów służąca do wystawiania, przesyłania, odbierania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.

Celem wprowadzenia KSeF jest centralizacja procesu fakturowania w obrocie gospodarczym, co ma ułatwić i usprawnić rozliczenia pomiędzy przedsiębiorcami oraz administracją skarbową. Nowe rozwiązanie obejmie wszystkich podatników wystawiających faktury w Polsce. Ministerstwo Finansów prowadzi obecnie działania informacyjne mające na celu przygotowanie przedsiębiorców do wdrożenia tego obowiązku.

Szkolenia „Środy z KSeF” 
Aby ułatwić przygotowanie do nowych zasad, Krajowa Administracja Skarbowa organizuje cykl spotkań informacyjnych „Środy z KSeF”, które rozpoczęły się 24 września 2025 roku. 
Gdzie? – w urzędach skarbowych oraz izbach administracji skarbowej 
Forma: – szkolenia stacjonarne lub online 

Podczas spotkań eksperci KAS wyjaśniają m.in.:

  • jak wystawiać i odbierać faktury w systemie KSeF, 
  • jak korzystać z Aplikacji Podatnika KSeF, 
  • jak obsługiwać aplikację mobilną KSeF oraz inne narzędzia, 
  • jak używać Modułu Certyfikacji i Uprawnień (MCU).

Więcej informacji o szkoleniach można znaleźć na stronie ksef.podatki.gov.pl oraz na stronach poszczególnych urzędów skarbowych. 

W razie pytań można skontaktować się z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej nr tel.: 22 330 03 30. 

Jak zacząć korzystać z KSeF - przydatne linki:

  • KSeF - Tu wystawiasz, odbierasz, przechowujesz faktury - ulotka
  • Środy z KSeF - ulotka o szkoleniach
  • KSeF - przydatne linki - ulotka
baner toplayer
10 listopada 2025 r. Urząd Miejski w Nidzicy będzie nieczynny-napis na zdjęciu urzędu