Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Nidzicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Miejskiego w Nidzicy.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • wśród opublikowanych dokumentów 10 plików PDF nie posiadają warstwy tekstowej;
  • wśród opublikowanych grafik 90 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy;
  • w strukturze serwisu istnieje 8 podstron, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Pliki zostaną dostosowane. Opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane. Nazwy stron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane.

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Renaty Milewskiej - mailowo r.milewska@nidzica.pl lub telefonicznie:(89) 625 07 64.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  • budynek zlokalizowany przy ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica,
     
  • teren wokół budynku jest utwardzony,
     
  • do budynku prowadzą cztery wejścia,
     
  • od strony ul. Plac Wolności (główne wejście) znajdują się cztery stopnie schodów,
     
  • od ul. Kościelnej jedno wejście znajduje się podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami,
     
  • od ul. Kościelnej drugie wejście znajduje się 7 stopni schodów,
     
  • od strony skwerka znajduje się jeden stopień schodów,
     
  • platforma dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze, można nią dotrzeć z parteru na I piętro, w budynku nie ma windy,
     
  • zainstalowany jest przycisk wezwania asysty Call Hear - system „wzywania pomocy”. Urządzenie aktywowane jest ręcznie, po naciśnięciu przycisku,
     
  • w Biurze Obsługi Klienta znajduje się pętla indukcyjna,
     
  • wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku w Biurze Obsługi Klienta – pokój nr 1 (dwa stanowiska informacyjne),
     
  • Biuro Obsługi Klienta znajduje się po lewej stronie od głównego wejścia, szerokość pomieszczenia umożliwia wjazd osoby na wózku inwalidzkim. W przypadku gdy osoba ze szczególnymi potrzebami chce skorzystać z usług Urzędu, pracownik Biura Obsługi Klienta po określeniu potrzeby, realizuje ją, bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Pracownik merytorycznie realizujący obsługę wykonuje czynności przy wydzielonym stanowisku w holu na parterze budynku.
     
  • w budynku nie ma  oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
     
  • w budynku na niektórych drzwiach do pokoi znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a,
     
  • szerokość korytarzy umożliwia poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami na wózkach inwalidzkich,
     
  • toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze w lewym korytarzu od głównego wejścia oraz na I piętrze na końcu prawego korytarza,
     
  • od strony ul. Plac Wolności i ul. Kościelnej na ogólnodostępnym parkingu znajduje się wyznaczonych pięć miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
     
  • przed głównym wejściem od strony ul. Plac Wolności znajduje się stojak na pięć rowerów,
      
  • na teren budynku i do wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu w punkcie obsługi interesanta w Urzędzie Miejskim w Nidzicy (parter) lub przesłać na adres:

  • Urząd Miejski w Nidzicy, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica; 

  • um@nidzica.pl ; 

  • faksem na numer: 89 625 07 11;

  • elektroniczna skrzynka podawcza  e-PUAP: /46t97laxgl/SkrytkaESP

  • adres skrzynki do e-Doręczeń: AE:PL-63932-43502-USVBJ-12

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W Biurze Obsługi Klienta znajduje się pętla indukcyjna.