Ważne linki

Menu na urządzeniach mobilnych
- Urząd Miejski
- Gmina Nidzica
- Logo do pobrania
- Informacje o gminie
- Sołectwa
- Burmistrz Nidzicy/kontakt
- Rada Miejska
- Jednostki organizacyjne
- Spółki Miejskie
- Kalendarz imprez
- Strategia Rozwoju Gminy Nidzica
- Strategia Rozwoju Miast Sieci Cittaslow
- Granty PPGR - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
- Nieruchomości przeznaczone do sprzedaży i dzierżawy
- Młodzieżowa Rada Miejska
- Miejska Rada Seniorów
- Nidzica w statystykach
- Kultura
i Oświata - Środowisko
i Rolnictwo- Wymiana źródeł ciepła
- Program "Czyste Powietrze"
- Uwaga Rolnicy
- Plan Gospodarki Niskoemisyjnej
- Utrzymanie czystości i porządku w gminie
- Warto odwiedzić
- Jesteś właścicielem domku letniskowego? Przeczytaj uważnie
- Uwaga! Korekty deklaracji śmieciowych
- Jak złożyć reklamację na usługę odbioru odpadów komunalnych?
- Jak segregować? Odpowiedź znajdziesz tutaj
- Ekologiczny Związek Gmin "Działdowszczyzna"
- Ewidencja zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków
- Informacja dotycząca odbioru bioodpadów
- Informacja o wyrobach zawierających azbest
- Informacja o zbiornikach bezodpływowych i przydomowych oczyszczalniach ścieków
- Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi oraz poziomy recyklingu w EZG Działdowszczyzna
- Usuwanie wyrobów zawierających azbest - 2025 rok
- Polowania zbiorowe
- XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne 2024
- Ekodotacje
- Apel o bezpieczny zwrot lub oddanie do utylizacji preparatów do fumigacji nabytych przez osoby nieuprawnione
- Nowe zasady segregacji śmieci od 1 stycznia 2025 roku
- Sprawy społeczne
i Gospodarcze - Sport
i Rekreacja - Projekty Realizowane
ze Środków Zewnętrznych- Rządowy fundusz inwestycji lokalnych
- ”Zdalna Szkoła+” w Gminie Nidzica
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
- Programy z budżetu Państwa
- Programy ze środków Państwowego Funduszu Celowego
- Rządowy Fundusz Polski Ład
- Sadzenie drzew i krzewów miododajnych, jako sposób na ochronę bioróżnorodności w województwie warmińsko-mazurskim „w trosce o owady zapylające”
- Załatw Sprawę
- Ogłoszenia
- Ogłoszenia 2023
- Ogłoszenia 2024
- Komunikat dot. Kwalifikacji Wojskowej 2024 Gmina Nidzica
- Wybory do organów sołeckich
- Informacja o czasowym zamknięciu odcinka drogi Nidzica - ul. Olsztyńska
- XIII edycja Konkursu o Nagrodę Przewodniczącego KNF za najlepszą pracę doktorską z zakresu rynku finansowego
- Zmiana terminu zamknięcia odcinka drogi
- Harmonogram akcji poboru krwi w Nidzicy za pośrednictwem mobilnego punktu (2024)
- Ogłoszenie Burmistrza Nidzicy o podjęciu w gminie Kozłowo uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego - elektrownia wiatrowa
- Ogłoszenia 2025
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Nidzicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Miejskiego w Nidzicy.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych dokumentów 10 plików PDF nie posiadają warstwy tekstowej;
- wśród opublikowanych grafik 90 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy;
- w strukturze serwisu istnieje 8 podstron, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Pliki zostaną dostosowane. Opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane. Nazwy stron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Renaty Milewskiej - mailowo r.milewska@nidzica.pl lub telefonicznie:(89) 625 07 64.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Renata Milewska,
- Dane teleadresowe: Urząd Miejski w Nidzicy, 13-100 Nidzica, ul. Plac Wolności 1, tel.: (89) 625 07 64,
- Adres e-mail: r.milewska@nidzica.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- budynek zlokalizowany przy ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica,
- teren wokół budynku jest utwardzony,
- do budynku prowadzą cztery wejścia,
- od strony ul. Plac Wolności (główne wejście) znajdują się cztery stopnie schodów,
- od ul. Kościelnej jedno wejście znajduje się podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- od ul. Kościelnej drugie wejście znajduje się 7 stopni schodów,
- od strony skwerka znajduje się jeden stopień schodów,
- platforma dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze, można nią dotrzeć z parteru na I piętro, w budynku nie ma windy,
- zainstalowany jest przycisk wezwania asysty Call Hear - system „wzywania pomocy”. Urządzenie aktywowane jest ręcznie, po naciśnięciu przycisku,
- w Biurze Obsługi Klienta znajduje się pętla indukcyjna,
- wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku w Biurze Obsługi Klienta – pokój nr 1 (dwa stanowiska informacyjne),
- Biuro Obsługi Klienta znajduje się po lewej stronie od głównego wejścia, szerokość pomieszczenia umożliwia wjazd osoby na wózku inwalidzkim. W przypadku gdy osoba ze szczególnymi potrzebami chce skorzystać z usług Urzędu, pracownik Biura Obsługi Klienta po określeniu potrzeby, realizuje ją, bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Pracownik merytorycznie realizujący obsługę wykonuje czynności przy wydzielonym stanowisku w holu na parterze budynku.
- w budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- w budynku na niektórych drzwiach do pokoi znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a,
- szerokość korytarzy umożliwia poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami na wózkach inwalidzkich,
- toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze w lewym korytarzu od głównego wejścia oraz na I piętrze na końcu prawego korytarza,
- od strony ul. Plac Wolności i ul. Kościelnej na ogólnodostępnym parkingu znajduje się wyznaczonych pięć miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
- przed głównym wejściem od strony ul. Plac Wolności znajduje się stojak na pięć rowerów,
- na teren budynku i do wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu w punkcie obsługi interesanta w Urzędzie Miejskim w Nidzicy (parter) lub przesłać na adres:
-
Urząd Miejski w Nidzicy, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica;
-
um@nidzica.pl ;
-
faksem na numer: 89 625 07 11;
-
elektroniczna skrzynka podawcza e-PUAP: /46t97laxgl/SkrytkaESP
-
adres skrzynki do e-Doręczeń: AE:PL-63932-43502-USVBJ-12
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
W Biurze Obsługi Klienta znajduje się pętla indukcyjna.