UM Nidzica

cittaslowpolska.pl

Imieniny

Dziś jest: niedziela, 31.05.2020
Imieniny: Anieli, Petroneli

Pogoda

Kalendarium

Kalendarz Burmistrza Nidzicy
«Poprzednimaj 2020Następny»
PON WT ŚRO CZW PT SOB ND
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Brak wydarzeń w wybranym okresie

Banery

  • NOK
  • ZOOiS
  • Biblioteka
  • Baner
  • hala
  • Baner
  • Baner
  • Nida
  • wioska
  • lgd

Erasmus+ projekt ‘Maths Around Us’ w SP nr 2 w Nidzicy - podsumowanie I semestru 2019/2020

Z końcem semestru minęła pierwsza połowa drugiego,  a tym samym ostatniego, roku realizacji innowacyjnego międzynarodowego projektu poświęconego rozwijaniu umiejętności matematycznych, informatyczno-komunikacyjnych oraz językowych.


Nowy rok szkolny zaczęliśmy pracowicie - przygotowując ulotkę informacyjną z podjętymi w I roku działaniami. Pierwsze trzy miesiące bieżącego roku szkolnego poświęcone były  etapowi “Matematyka w Dziedzictwie Kulturowym”, z którego wszystkie zaplanowane działania zostały zrealizowane z powodzeniem. Podczas lekcji matematyki oraz w domu  wspólnie z rodzinami, tworzyliśmy trwałe figury geometryczne, które będą wykorzystywane podczas lekcji geometrii. Kolejnym efektem jest nagrany filmik z tradycyjnej uroczystości ludowej jaką są “Dożynki”. Aby zaprezentować piękno i aspekty dziedzictwa kulturowego naszego kraju przygotowaliśmy również multimedialną prezentację. Doskonałym pomysłem aby przyjrzeć się otaczającemu nas światu było poszukiwanie przykładów geometrii i funkcji matematycznych wokół nas - zarówno w najbliższym otoczeniu jak i w dalekich zakątkach naszej planety.
Kolejnym zadaniem z jakim przyszło nam się zmagać były matematyczne zagadki ludowe, które zaprezentowaliśmy podczas zorganizowanej wideokonferencji. Była to doskonała okazja do ponownego spotkania się, sprawdzenia swoich umiejętności logicznego myślenia oraz negocjacji.
Mieliśmy również okazję zaprezentować swoje zdolności plastyczne malując obrazy związane z tematyką działu, przedstawiające dziedzictwo naszego regionu, a także kraju. W drodze konkursu wyłoniony został najpiękniejszy obraz, który przeznaczyliśmy do sprzedaży na aukcji przeprowadzonej podczas wideokonferencji. Aby zdobyć odpowiednią ilość funduszy rozwiązywaliśmy, przygotowane uprzednio przez wszystkich partnerów, zagadki matematyczne o różnym stopniu trudności za które otrzymywaliśmy internetową walutę - bitcoiny. Zakupione tą drogą obrazy dotrą do właścicieli podczas wizyty w Turcji.

Jako, że koordynatorem działu ‘Matematyka w Dziedzictwie Kulturowym’ jest szkoła hiszpańska w październiku odbyliśmy krótkoterminową wymianę młodzieży w tym kraju podczas której mieliśmy wiele okazji do zapoznania się z dziedzictwem kulturowym naszego hiszpańskiego partnera. Skorzystaliśmy też z  okazji z obejrzenia  na żywo The Human Tower czyli wieży zbudowanej z ludzi. Wieża ta zaprezentowana była podczas warsztatów prowadzonych przez miejscową grupę ochotników. My też staliśmy  się częścią tej wspaniałej konstrukcji. Wiedza zdobyta podczas wizyty w 4D Gaudi experience na długo pozostanie w naszej pamięci.
Wraz z początkiem grudnia rozpoczęliśmy realizację kolejnych działań. Tym razem pochłonięci jesteśmy pracą nad “Matematyką w Motoryzacji”. Wiele radości sprawiło uczniom budowanie pojazdów z klocków Lego. Przygotowane modele posłużyły do wykonania obliczeń związanych z kosztami podróży przy wykorzystaniu różnych rodzajów paliw (benzyna, gaz, diesel, prąd) oraz pomiarów prędkości. Aktualnie opracowujemy mapę szlaku podróży prowadzącą przez wszystkie kraje partnerskie - Polskę, Włochy, Turcję, Bułgarię, Hiszpanię oraz Portugalię. Przed nami jeszcze kalkulacje długości trasy, czasu trwania podróży z określoną prędkością oraz koszty paliwa zużytego podczas przejazdu. Podsumowanie działu odbędzie podczas marcowej wizyty u naszego tureckiego partnera, który jest odpowiedzialny za działania związane z motoryzacją.

  • autor: Koordynator projektu Mariola Podolska-Maculewicz

Powrót

Stopka strony

baner toplayer
fgjhs;lkhnml;dsgknjd;lgnd;klgn