UM Nidzica

cittaslowpolska.pl

Imieniny

Dziś jest: piątek, 29.03.2024
Imieniny: Eustachego, Wiktoryna

Pogoda

Kalendarium

Kalendarz Burmistrza Nidzicy
«Poprzednilipiec 2023Następny»
PON WT ŚRO CZW PT SOB ND
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Brak wydarzeń w wybranym okresie

Banery

  • NOK
  • ZOOiS
  • Biblioteka
  • Baner
  • hala
  • Baner
  • Baner
  • Nida
  • wioska
  • lgd
  • -

Kampania edukacyjno-informacyjna "Czy wiesz że..."

W dniach 16-30 czerwca 2021  trwa kampania edukacyjno-informacyjna "Czy wiesz że...". Kampania ma na celu propagowanie podstawowej wiedzy z zakresu profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową wśród osób w wieku 18-49 lat. Autorem kampanii jest Krajowe Centrum ds AIDS w Warszawie.

 

Krajowe Centrum ds. AIDS uprzejmie informuje, że w dniach: 16-30 czerwca 2021 r. planuje przeprowadzenie kolejnej edycji działań edukacyjno-informacyjnych pod hasłem „Czy wiesz, że…”, będących kontynuacją kampanii profilaktycznej HIV/AIDS z 2020 r. Kampania została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS. Otrzymując na bieżąco sygnały o systematycznym spadku poziomu wiedzy, w Centrum powstał  pomysł na przygotowanie kampanii edukacyjnej z podstawowym przekazem, w której najczęściej powielane mity i przesądy zostają wyjaśnione jasnym i zrozumiałym językiem, połączonym z równie prostą formą graficzną.

1. Cele kampanii:
Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:
• NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
• NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
• NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara
• HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
• Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia  HIV.
Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:
• Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
• Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/
Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:
• strona Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl/
• Poradnia Internetowa HIV/AIDS: poradnia@aids.gov.pl
• bezpłatny Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.

2. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:
• 18 - 34 lata
• 35 – 49 lat
Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca
zamieszkania. Grupą docelową kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia są włączone do Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.
Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.

3. Zaplanowane działania:
1. Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m,
umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:
• termin: 16-30.06.2021 r.
• liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego warmińsko-mazurskiego).
2. Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.
• termin: 16-30.06.2021 r.
• fanpage KC ds. AIDS na portalu Facebook: https://www.facebook.com/kcaids

4. Materiały graficzne:
Plakaty informacyjno-edukacyjne
Rosnąca liczba zakażeń w Polsce jest efektem między innymi niskiego poziomu wiedzy o HIV i AIDS i braku odniesienia ryzyka do swojej osoby (tylko około 5-9% osób wykonało choć raz w swoim życiu test w kierunku HIV). Kontynuując działania edukacyjne podjęte w roku ubiegłym, chcemy promować rzetelny przekaz obalający mity związane z zagadnieniami HIV/AIDS oraz innymi STIs, a tym samym przeciwdziałać stygmatyzacji osób zakażonych i chorych oraz ich rodzin i osób bliskich.

http://oswiata.sanepid.olsztyn.pl/2021/06/kampania-edukacyjno-informacyjna-czy-wiesz-ze/

  • autor: PPIS w Nidzicy Beata Wróblewska – Więcek
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Powrót

Stopka strony

baner toplayer
fggfssgg