Imieniny
Imieniny: Eustachego, Wiktoryna
Pogoda
Menu
Kalendarium
PON | WT | ŚRO | CZW | PT | SOB | ND |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Banery
Dwójka - Szkołą Wierną Dziedzictwu
Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u dzieci i młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata.
Kształtowanie postaw patriotycznych oraz tożsamości narodowej i regionalnej pozwala człowiekowi na własną identyfikację oraz interpretację, przygotowuje do życia w społeczeństwie i kulturze, wpływa na kształtowanie więzi z krajem ojczystym, odgrywa szczególną rolę na obszarze wielokulturowym. Nasz świat poszukuje korzeni, sposobów wzmocnienia tożsamości lokalnych i regionalnych przy jednoczesnym zachowaniu dystansu do innych.
Od kilku lat Szkoła Podstawowa Nr 2 stara się realizować wymienione wyżej cele. Nasze starania w tej dziedzinie w tym roku zostały dostrzeżone i uhonorowane Certyfikatem „Szkoły Wiernej Dziedzictwu”, przyznawanym na okres 3 lat przez Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty.
Nasza placówka dla osiągnięcia celów w ramach ubiegania się o Certyfikat podjęła różnorodne działania służące, m. in. kształtowaniu tożsamości narodowej, więzi z krajem ojczystym i współuczestnictwa w pielęgnowaniu tradycji, upowszechnianiu wiedzy na temat polskiej historii i kultury, a także walorów przyrodniczych i krajobrazowych naszego regionu, rozwijaniu kreatywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i społecznych w aspekcie lokalnym i państwowym, kształtowaniu tożsamości, uwzględniającej poczucie własnej odmienności i jednocześnie tolerancyjnej w stosunku do różnych kultur, wydobyciu wielorakich wartości tkwiących we własnym regionie, wzmacnianiu poczucia zakorzenienia, przynależności do określonego terytorium, miejsca, wspólnoty i kultury.
Certyfikat jest dowodem uznania za wkład wniesiony w pracę wielu nauczycieli Dwójki, którzy od wielu lat podejmowali i podejmują różnorodne działania w tej materii.
- autor: Piotr Kościjańczuk