UM Nidzica

11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Brak wydarzeń w wybranym okresie

Banery

• wioska
  • lgd
  • -

Dzieciaki z „Dwójki” na tropie historii

Uczniowie klasy I a Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy wyruszyli na wycieczkę, tropami historii naszego miasta. Najpierw przygotowali album, w którym znalazły się najważniejsze zabytki Nidzicy, później ruszyli w podróż do przeszłości.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był Zamek Krzyżacki, tam pan Józio oprowadził nas po muzeum, przybliżył nam historię naszego miasta oraz zamku, pokazał plan Nidzicy, zbroje rycerzy, narzędzia domowe, które kiedyś były wykorzystywane w gospodarstwach domowych. Odwiedziliśmy również Miejsko-Gminną Bibliotekę dla dzieci. Pani bibliotekarka przygotowała dla nas teatrzyk i pokazała zasoby biblioteki oraz wytłumaczyła nam jak możemy założyć kartę i wypożyczać książki. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Kościół Ewangelicko-Augsburski p.w. św. Krzyża. Następnie udaliśmy się w stronę Dawnego Browaru, gdzie po wojnie mieściła się wytwórnia oranżady. Niestety pomimo naszego pragnienia okazało się, że oranżady się nie napijemy, natomiast nasi rodzice mogą skosztować miodów pitnych. Niedaleko Dawnego Browaru stoi stary Klasztorek, gdzie kiedyś mieściła się szkoła dla niższego personelu kościelnego, koszary, biblioteka miejska, a nawet kino. Po zniszczeniu i odbudowie znajduje się w nim do dziś filia Archiwum Państwowego. Zrobiliśmy sobie kilka zdjęć na pamiątkę i ruszyliśmy dalej, wesoło śpiewając piosenkę. Centralnym punktem naszej historycznej wycieczki, był Ratusz obecna siedziba Urzędu Miejskiego w Nidzicy i organizacji pozarządowych. Każdy uczeń już wie gdzie można spotkać pana Burmistrza. Mamy nadzieję, że Ratusz będzie odrębnym punktem naszej kolejnej wycieczki. Podążając dalej dotarliśmy do kościoła św. Wojciecha, który swoje początki pamięta, jako kościół luterański, później ewangelicki, a dziś jest kościołem katolickim. Wielokrotnie spalony i odbudowany. Tropiąc historię naszego miasta, dowiedzieliśmy się, jaka kiedyś była Nidzica, a jaka jest dziś. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do naszej szkoły. Wspólnie przygotowaliśmy plan naszego miasta - oczami pierwszoklasisty.

Wycieczka bardzo nam się podobała, Nidzica nie jest już nam obca i możemy z dumą o niej opowiadać. Polska nasz kraj, Nidzica nasze miasto, nasz dom.

• autor: uczniowie klasy I a
  • -

Powrót

Stopka strony

baner toplayer
Informuję, że w dniu 29.03.2024r. Urząd Miejski w Nidzicy czynny jest do godz. 13:00, Kasa Urzędu będzie nieczynna. Burmistrz Nidzicy - Jacek Kosmala