Imieniny
Imieniny: Anieli, Jana
Pogoda
Menu
Kalendarium
PON | WT | ŚRO | CZW | PT | SOB | ND |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
dzień: 4 | dzień: 5 | dzień: 6 | dzień: 7 | dzień: 8 | 9 | 10 |
dzień: 11 | dzień: 12 | dzień: 13 | dzień: 14 | dzień: 15 | dzień: 16 | 17 |
dzień: 18 | dzień: 19 | dzień: 20 | dzień: 21 | dzień: 22 | 23 | 24 |
dzień: 25 | dzień: 26 | 27 | dzień: 28 | 29 | 30 | 31 |
Banery
Uczniowie z ,,Trójki” na wycieczce w Warszawie
W dniu 20 października 2016 roku uczniowie klas 2b, 2c i 2d edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Nidzicy wybrali się na całodniową wycieczkę do Warszawy. Głównym celem wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik i Łazienek Królewskich.
Pierwszym punktem wyprawy były Łazienki Królewskie – letnia rezydencja króla Stanisława Augusta. To zespół pałacowo-parkowy z licznymi zabytkami, m.in. pomnikiem Fryderyka Chopina, Starą Pomarańczarnią z teatrem, Białym Domkiem czy w końcu Pałacem Na Wyspie, zwanym także Pałacem Łazienkowskim. W Pałacu na Wyspie dzieci obejrzały Królewską kolekcję malarstwa, Salę Balową, Gabinet Portretowy, Rotundę z posągami panujących, Salę Jadalną znaną z ,,obiadów czwartkowych” i wiele innych apartamentów królewskich. Przez blisko godzinę spacerowaliśmy po parku, goniąc gołębie czy fotografując urocze wiewiórki i dzikie kaczki. I to właśnie największy atut tego miejsca – mnóstwo oswojonych z człowiekiem zwierząt.
Najważniejszym punktem, wyjazdu było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. To największe centrum nauki w Polsce i jedna z najnowocześniejszych tego typu placówek w Europie. Misją CNK jest wyjaśnianie zwykłym ludziom skomplikowanych zjawisk przyrodniczych, pobudzanie ich do myślenia i rozbudzanie w nich ciekawości wobec otaczającego świata. To interaktywna wystawa, na której znajduje się około 340 eksponatów w sześciu galeriach tematycznych oraz Teatr Robotyczny, Park Odkrywców i planetarium. Są tam stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne poszerzanie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Zwiedzając w grupach przez 3 godziny obiekt, mogliśmy nie tylko oglądać, ale również przeprowadzać eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Dzięki temu dotychczas skomplikowane dla nas prawa przyrody stały się bardziej zrozumiałe i jasne. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.
- autor: Ewa Szwarc, Dorota Płoszczuk, Alicja Borowska